Plan na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w III Liceum Ogólnokształcącym w Ostrowie Wielkopolskim
Załącznik nr. 1 do Zarządzenia nr 6/2021 z dnia 17 marca 2021 r.
Plan na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
w III Liceum Ogólnokształcącym w Ostrowie Wielkopolskim
i na Krytej Pływalni „Wodny Raj” na rok 2021-2022
Na podstawie art. 14 pkt. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działalności |
Osoba odpowiedzialna |
Sposób realizacji |
Czas realizacji |
|
1. |
Przekazanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności |
Redaktorzy strony internetowej i BIP |
Zamieszczenie informacji na stronie internetowej i BIP |
Do końca marca 2021 r. |
|
2. |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2021 |
koordynator |
Opracowanie planu działania, przekazanie Dyrektorowi szkoły do zatwierdzenia |
Do końca marca 2021 r. |
|
3 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie: 1/architektonicznym 2/ cyfrowym 3/ informacyjno-komunikacyjnym |
Koordynator, redaktorzy strony internetowej i BIP |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej i stronie BIP informacji kontaktowych |
Realizacja w całym zakresie działania |
|
4 |
Analiza stanu obiektu III LO i Krytej Pływalni „Wodny Raj” pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
Koordynator, kierownik gospodarczy |
Przegląd stanu dostosowania obiektu ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informacyjno- komunikacyjnym. |
Do końca marca 2021 r. |
|
5 |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania obiektu III LO i Krytej Pływalni do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
koordynator |
Sporządzenie deklaracji dostępności zgodnie z zapisem art.6 ustawy |
Do końca marca 2021 r. |
|
6 |
Szkolenie z obowiązków koordynatora dostępności w nawiązaniu do ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
koordynator |
Udział w seminarium dla koordynatorów ds. dostępności |
Na bieżąco w zależności od potrzeb |
|
7 |
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy |
Koordynator, redaktorzy strony internetowej i BIP |
Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły, podanie treści raportu do publicznej wiadomości na stronie BIP szkoły |
Pierwszy raport sporządzony w terminie do 31.03.2021 r. Kolejne w terminach przewidzianych w Ustawie |
|
8 |
Bieżące monitorowanie potrzeb i wymagań związanych z dostępnością. |
koordynator |
|
Na bieżąco w zależności od potrzeb |
|
Diagnoza
Działanie |
Stan (czy zrealizowany) |
Zalecenia do wdrożenia/wnioski z konsultacji |
Audyt architektoniczny
|
TAK |
Zalecenia do wdrożenia: Budynek szkoły przy ul. Wojska Polskiego 17 1. Wymiana oznaczeń na drzwiach wejściowych i do pomieszczeń w ciągu administracyjnym na wypukłe i oznaczenie ich brajlem. 2. Wykonanie przy wejściu do szkoły planu tyflograficznego odzwierciedlającego przestrzeń kondygnacji budynku. 4.Zamontowanie dzwonka dźwiękowego przed głównym wejściem do budynku, informującego pracownika o konieczności wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez jednostkę (dzwonek na wysokości do 120 cm.) 5. Znak „Parking dla niepełnosprawnych” 6. Najazd krawężnikowy
Budynek Krytej Pływalni „Wodny Raj” ul. Wojska Polskiego 17: 1.Wykonanie przy wejściu do budynku planu tyflograficznego odzwierciedlającego przestrzeń kondygnacji budynku. 2. Zakup rampy aluminiowej przenośnej na schody na niecce basenowej umożliwiającej zjazd na plażę przy basenie. |
Audyt cyfrowy |
TAK
|
1.Dodanie na stronie internetowej kontrastu treści w stosunku do tła oraz zmiany wielkości czcionki. |
Audyt informacyjno- komunikacyjny |
TAK |
Zamieszczono informacje na stronie internetowej i stronie BIP szkoły
|
Audyt procedur |
NIE |
|